Įmonėms turinčioms pramoninius variklius – nauji reikalavimai ir pandeminė realybė

2021 06 14

Pramonės įmonėse naudojami varikliai bei pavaros pagal ES nuostatas privalo atitikti tam tikrą energetinio efektyvumo lygį. Toks reikalavimas – į naudą ir pačioms bendrovėms, nes leidžia mažinti elektros energijos išlaidas. Visgi naujus variklius ir kitus automatikos komponentus įsigyti ketinančios įmonės šiandien susiduria su neįprastu iššūkiu – komponentų trūkumu.  Jų tiekimą paveikė pandemija, tačiau etikečių spausdinimo bei inžinerijos ir gamybos automatizavimo lyderė „Pakmarkas“ deda visas pastangas, kad klientai variklius gautų kuo greičiau.

ES ekologinio projektavimo direktyva Nr. 640/2009, nukreipta į aplinkos tausojimą ir elektros energijos suvartojimo mažinimą, jau nuo 2011 m. apibrėžia pramoninių variklių efektyvumo klasę.  Šių metų liepą žengiama į naują etapą: gamintojų siūlomi varikliai privalės būti ne žemesnės kaip IE3 efektyvumo klasės.

Tai reiškia, kad visos pramonės įmonės, atnaujinančios arba įrengiančios naujas gamybines linijas, iš gamintojų bei jų atstovų galės įsigyti tik IE3 arba aukštesnės klasės variklius.

Vienos iš pasaulyje pirmaujančių variklių bei pavarų gamintojų, „Siemens Osakeyhtio“ Lietuvos filialo atstovas Arūnas Olšauskas pabrėžia, kad į taršos mažinimą nukreiptas teisinis reglamentavimas naudingas ir pačioms įmonėms. Aukštesnės efektyvumo klasės varikliai naudoja gerokai mažiau elektros energijos, o tai ypač aktualu nuolat augančių elektros kainų kontekste. Todėl apie variklių atnaujinimą vertėtų pagalvoti bet kuriai įmonei, kasdienėje veikloje eksploatuojančiai daug variklių.

„Naujesnės kartos variklis gali atsipirkti vos per metus ar mažiau, priklausomai nuo jo galios. Bendrovėms, kurios suvartojamą elektros energiją skaičiuoja šimtais ar net tūkstančiais kilovatvalandžių, atnaujinti variklius vienareikšmiškai apsimoka. Lietuvos įmonėse dar esama ir tokių įrengimų, kurie apskritai neturi efektyvumo klasės. Tokiais atvejais tikrai patartina paskaičiuoti ekonominį efektą. Be abejo, ne paskutinėje vietoje yra ir faktas, kad taupant elektros energiją, tausojama ir gamta“, – kalba A. Olšauskas.

Pandemija ilgina terminus

Šiuo metu pramonės sektorius visame pasaulyje susiduria su neįprastu iššūkiu – komponentų trūkumu. Dėl pandemijos įtakos buvo sutrikdytas gamyklų darbas, dalis jų užsidarė, strigo tiekimo grandinės. Ši problema neaplenkė ir elektros variklių bei kitų automatikos komponentų rinkos, todėl tiek gamyba, tiek produkcijos pristatymas užtrunka keliskart ilgiau nei įprastai.

„Per beveik 30 prekybos pavaromis ir automatikos komponentais metų su tokia keblia situacija susidūrėme pirmą kartą. Klientų netrūksta, tačiau norint greitai surasti jiems reikalingą produktą neretai tenka pasitelkti labai kūrybiškus sprendimus“, – komentuoja Eimantas Daunoras, įmonės „Pakmarkas“ Pavarų ir automatizavimo skyriaus vadovas.

Bendrovė yra ilgametė „Siemens Osakeyhtio“ prekybos partnerė Baltijos šalyse. A. Olšauskas pažymi, kad šiuo sudėtingu laikotarpiu „Pakmarkas“ deda visas pastangas užtikrinti klientams galimybę tęsti gamybos procesus, tad kol kas didelių nesklandumų Lietuvos įmonės nepatyrė.

„Pakmarkas“ visuomet turėjo didelį produktų sandėlį, kadangi Baltijos šalių įmonėms variklių, reduktorių ir kitų komponentų  reikia ne tik naujos įrangos gamybai, bet ir esamos eksploatacijai ar remontui įvykus gedimams. Tokio poreikio mastą suplanuoti iš anksto sunku, todėl „Pakmarkas“ nuolat laikydavo pakankamą kiekį visų tipų komponentų sandėlyje, kad su bėda susidūrusiems klientams galėtų operatyviai pagelbėti tęsti veiklą. Susidūrus su pandemine tiekimo realybe, pilnas sandėlis tapo ypač dideliu privalumu, leidžiančiu greit aprūpinti klientus.

Išeičių yra

Jeigu vis dėlto reikalingo komponento sandėlyje nebėra, o laukti mėnesį ar daugiau įmonė negali, „Pakmarkas“ jo ieško ir kitose šalyse. Pasak E. Daunoro, bendros problemos suvienijo Europos prekybininkus ir paskatino naujas bendradarbiavimo formas.

„Tiek į mus kreipiasi, tiek ir mes atrandame daug įmonių, kitose šalyse prekiaujančių automatikos komponentais. Taigi iškilus konkrečiam poreikiui, ieškome vieni pas kitus: parduodame anglams, danams ar ispanams, atsivežame iš Graikijos, Bulgarijos. Atgaiviname ir senus gamintojų kontaktus, kurių per ilgą parodų, konferencijų, seminarų laikotarpį turime daug sukaupę. Kreipiamės į juos ir džiaugiamės, jei gali pagelbėti, tebūnie ir ne visai įprastomis sąlygomis. Tačiau kai dėl neveikiančių įrengimų nuostoliai siekia dešimtis ir šimtus tūkstančių, įmonėms svarbiausia vėl pradėti dirbti“, – vardina E. Daunoras.

Visų rūšių automatikos komponentais prekiaujantis „Pakmarkas“ savo asortimente turi ir reduktorius, movas bei kitus mechaninius elementus. Tad kiekvieną situaciją „Pakmarko“ specialistai vertina individualiai ir ieško  geriausio sprendimo. Kartais tai gali būti tiesiog remontas ar variklio pakeitimas kitos firmos įranga, atitinkamai suderinant visus programinius procesus ir perprogramuojant valdiklius, kad sistema vėl veiktų.

„Mūsų klientai buvo įpratę, kad bet kurioje situacijoje pagelbėsime greitai, reikalingus naujus komponentus pateikdavome daugiausia per savaitę. Išgirdę, kad dabar jų laukti gali tekti mėnesį ar du, be galo nustemba, būna, bando ieškoti ir kitais kanalais. Tačiau į panašią išsitęsusių terminų ir produkcijos trūkumo situaciją yra patekę visi gamintojai. Mes, savo ruožtu, savo klientų problemas stengiamės išspręsti kuo operatyviau, pasitelkdami bendradarbiavimą, pasiūlydami jam kokybišką alternatyvą originaliam komponentui, kurią galima gauti daug greičiau “, – teigia „Pakmarko“ Pavarų ir automatizavimo skyriaus vadovas.

Dėl variklių, reduktorių ir kitų automatikos komponentų asortimento, susisiekite telefonu +370 5 205 2881 arba el. paštu detales@pakmarkas.lt.