2004 m.

2004-07-22

PakMarko apyvarta pirmą pusmetį-23,6 mln. litų

Pakavimo ir ženklinimo sprendimų kompanija „PakMarkas“ pirmą šių metų pusmetį pasiekė 23,6 mln. litų apyvartą. Šiemet ji buvo 25% didesnė nei pernai tuo pačiu metu, kai apyvarta siekė 18,8 mln. litų. Šiais metais “PakMarkas” numato apyvartą padidinti apie 17% — nuo 41,9 mln. litų pernai iki 49 mln. litų šiemet.

Šiemet “PakMarko” augimo tempus paskatino antrą ketvirtį realizuoti keli stambūs pakavimo įrangos pardavimo projektai, kuriems buvo ruoštasi iš anksto. Tarp didžiausių įmonės užsakovų šiemet buvo pakavimo įrenginius pirkusios “Kraft Foods” bei “Norvelita”.
“Be to, antras ketvirtis pramonėje yra tradiciškai aktyvesnis – suplanavusios investicijas gamybos bendrovės ima jas įgyvendinti”, — sako “PakMarko” rinkodaros vadovas Ronaldas Vaitiekūnas.

Pati pakavimo sprendimų bendrovė pirmą pusmetį tik svarstė investicijas, kurias įgyvendinti yra numačiusi vasaros pabaigoje bei rudenį. Pernai “PakMarkas” į naują įrangą bei paslaugas investavo virš 4 mln. litų. Vienas svarbiausių bendrovės įsigijimų buvo apsitraukiančių etikečių-rankovių spausdinimo įrenginys, ..

Nauja įranga skirta gaminti iki šiol Lietuvoje dar nenaudotas, tačiau dideles perspektyvas turinčias etiketes–rankoves, kurios padengia visą produktą ir suteikia gaminiui išskirtinumo.

“Butelis ar kita pakuotė tiesiog aptempiama plėvele su grafiniu piešiniu ir visas paviršius – nuo dugno iki kaklelio – tampa vieta prekės ženklo reklamai. Iki šio tai buvo įmanoma tik spausdinant tiesiogiai ant butelio, tačiau kokybine prasme pastarasis dekoravimo būdas yra gerokai prastesnis, be to jis labai riboja butelio formos pasirinkimą, nes ant kreivų paviršių spausdinti neįmanoma ”, — sako p. R. Vaitiekūnas.

Šiandien Lietuvos rinkoje tik pradedami išnaudoti tokių etikečių privalumai, nors Vakarų šalyse tai jau seniai populiaru. Lietuvoje pardavinėjami taip pažymėti “Latvijas Balzams” gaminami alkoholiniai kokteiliai “Belinda”, taip pat kai kurie “Danone”, “Nestle” jogurtai bei gėrimai. Inovatyvią technologiją jau pradėjo naudoti pieno perdirbimo įmonė “Pieno žvaigždės”, taip paženklinę savo naujuosius pieno gėrimus.

“Šiai etikečių rūšiai Europos rinkoje prognozuojama šviesi ateitis”, — sako p. R. Vaitiekūnas. Rinkos analitikai nurodo, kad per ateinančius 5 metus etikečių-rankovių segmentas augs sparčiausiai ir 2005 m. pasieks 24% visų etikečių rinkos bei taps 2 kartus didesnis nei tradicinių nelipnių etikečių segmentas. Pastarųjų rinkos dalis sumažės nuo 40% 2000 m. iki 11% 2005 m.
“PakMarkas” kol kas vienintelė pakavimo ir ženklinimo paslaugų bendrovė Baltijos šalyse, siūlanti etikečių-rankovių gamybos paslaugas.

Apie UAB “Pakmarkas”:

1994 metais įkurta UAB “PakMarkas” Lietuvos ir užsienio rinkoms teikia pažangius pakavimo ir prekių ženklinimo sprendimus. Nuo 1995 m. veikia “PakMarko” dukterinė įmonė Rygoje. 2002 m. rugsėjį “PakMarkas” įdiegė pagal ISO 9001 standartus sertifikuotą kokybės valdymo sistemą, o 2003 m. spalį — aplinkos apsaugos vadybos sistemą ISO 14001.

ParMarkas