Paieška

2005-04-15

Etikečių dizaino konkurse LIPK 2005 su lietuviais aktyviai varžėsi latviai

Šiemet trečius metus iš eilės vykstančiame lipniųjų etikečių dizaino konkurse LIPK 2005 dalyvavo per šešiasdešimt darbų iš Lietuvos ir Latvijos. Kol kas vienintelis tokio pobūdžio dizaino konkursas Baltijos šalyse šiemet tapo tarptautiniu ir ateityje planuoja dar plėsti geografiją.

Konkursą inicijavusios pakavimo ir etikečių gamybos bendrovės “PakMarkas” rinkodaros vadovo Ronaldo Vaitiekūno žodžiais tariant, šiemetinis konkursas, lyginant su pernai metų, didelio kokybinio etikečių šuolio neatskleidė, tačiau parodė, kad mūsų kaimynai latviai yra stiprūs etikečių ir pakuotės dizaine.

“Etiketės buvo vertinamos trijose tradicinėse kategorijose – maisto prekės ir gaivieji gėrimai, chemijos gaminiai bei alkoholiniai gėrimai. Latviai su lietuviai karščiausiai konkuravo maisto produktų kategorijoje. Įdomu tai, kad geriausia šios kategorijos etiketė tik keliais balais atsiliko nuo pagrindinio prizo laimėtojo – degtinės. Tai unikalus atvejis, nes alkoholio gamintojai tradiciškai etikečių gamybai investuoja kur kas daugiau pinigų”, — sako “PakMarko” atstovas.

Nugalėjo degtinė

Šiemet kategorijoje “Alkoholiniai gėrimai” nugalėjo degtinė “
Premium “Gera” vodka”, kurios autorius Giedrius Laurušas, užsakovas — AB “Alita“. Šioje kategorijoje nedideliu balų skaičiumi atsiliko “Stumbro” gaminamos degtinės CCCP, likerio “Krupnikas” bei “Vienuolių” trauktinės etiketės.
Kategorijoje “Maisto prekės ir gaivieji gėrimai” nugalėjo „Silma“ silkės gaminiai, autorius – Latvijos dizaino studija “dpjn brand refresher”, užsakovas – taip pat latviai „Silma Group“. Latviškai silkutei “ant kulnų” lipo “Rigas Miesnieks” rūkytų dešrų “Dumdesa” etiketės. 

Kategorijoje “Kosmetika, farmacija, higienos, buities ir automobilių chemijos prekės” pirmąją vietą iškovojo skalbinių minkštiklio „Soft Effect“ etiketė, kurios autorius – bene visuose LIPK konkursuose vieną ar kitą prizą laimintis dizaineris Algimantas Batutis. Šios etiketės užsakovas — UAB “Vilasta”.

Už inovaciją lipnių etikečių srityje buvo apdovanota ta pati “Premium “Gera” vodka”, ši etiketė šiemet tapo ir GRAND PRIX nugalėtoja, kurios autorius apdovanotas kelione į Briuselyje vyksiančią tarptautinę etikečių pramonės parodą.

Naujos tendencijos

“Visus tris metus LIPK konkursuose akivaizdžiai pirmavo alkoholinių gėrimų etiketės. Tai natūralu – joms sukurti alkoholio gamintojai gali skirti daugiau pinigų, nei, tarkime, maisto produktų gamintojai. Alkoholiniai gėrimai visada išsiskiria etikečių kokybe ir dizainu, tačiau šiemet mus maloniai nustebino latviai, pristatę kokybiškas, originalias ir marketingine prasme stiprias etiketes maisto produktui – silkei. Tai naujiena šiame konkurse”, — pastebi konkurso vertinimo komisijos pirmininkas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos (LGDA) vadovas Audrius Klimas.

LIPK 2005 komisijos nariai – marketingo, dizaino, reklamos specialistai – vieningai sutarė, kad labiausiai atsilikusi etikečių gamyboje yra Lietuvos mėsos pramonė – dešrų ir kitų mėsos gaminių gamintojai. Be kelių rinkos lyderių, likę mėsininkai priversti taupyti kiekvieną centą, tad neieško originalių ir marketingo prasme stiprių sprendimų, dažniausiai apipavidalindami savo gaminius “kaip papuola”.

“Net keista, kad esant tokiam dideliam mėsos gaminių pasirinkimui Lietuvoje, jos gamintojai niekaip nebando išsiskirti. Neverta kalbėti apie dizaino kokybę – daugelio mėsos gaminių etiketės neturi net elementarios “marketinginės vertės” – jos niekaip neskatina produkto pardavimo, dažnai jose trūksta elementarios informacijos”, — pastebi LIPK komisijos nariai.

Chemijos gaminių kategorijos dalyviai šiemet konkurse didelių skersvėjų nesukėlė, tačiau, kaip visada, pasižymėjo “stabilia” kokybe ir apgalvotu dizainu. Bendrai vertindami šiemetinį etikečių konkursą, specialistai sutarė, kad ne viską lemia pinigai – gerą etiketę galima sukurti ir neinvestavus daugelio tūkstančių litų – apipavidalinant gaminius tiesiog rekomenduojama pasikonsultuoti su specialistais.
“Labai norėčiau, kad tokie pramoninio dizaino konkursai suteiktų gamintojams perspektyvą ir priverstų suprasti, kad gerą daiktą pagaminti negana – reikia mokėti jį įpakuoti ir pateikti vartotojui. Ateityje šis konkursas galėtų tapti geriausia vieta mūsų šalies gamintojams rasti gabiausius specialistus, bei iš arčiau pamatyti, ką veikia konkurentai, arba ką siūlo etikečių kūrėjai. Konkursui tapus tarptautiniu ir esant kol kas vieninteliu tokiu Baltijos šalyse jo vertė gamintojams tik augs”, — pastebi LGDA vadovas p. A. Klimas.
Ateityje konkursą planuojama praplėsti įtraukiant ir Estijos etikečių gamintojus.

LIPK 2005 vertinimo komisijos nariai:

Audrius Klimas — komisijos pirmininkas — LGDA valdybos pirmininkas;
Inguna Lauce — Latvijos dizainerių sąjungos pirmininkė;
Valdis Tilgalis – Latvijos reklamos agentūros „Media pool“ direktorius;
Vytautas Turla — VGTU Mechanikos fakulteto Poligrafinių mašinų katedros vedėjas;
Paulius Vorobėjus — žurnalo „Reklamos ir marketingo idėjos“ direktorius;
Tomas Jankauskas — reklamos agentūros Tatura / Ogilvy meno direktorius;
Linas Turauskas — Tarpautinės aukštosios vadybos mokyklos (ISM), Marketingo programos dėstytojas, socialinių ir rinkos tyrimų konsultantas;
Andrejus Plotnikovas — UAB „Pakmarkas“ Paruošimo spaudai skyriaus vadovas.

LIPK 2004 konkurso nugalėtojai:

Kategorija “Alkoholiniai gėrimai” – degtinės “Nordic” etiketė, autorius Reda Rekašienė;
Kategorija “Gaivieji gėrimai ir maisto prekės” — „&Joy“ kremo su avietėmis ir žemuogėmis etiketė, autorius Ieva Dautartaitė;
Kategorija “Buitinė bei automobilių chemija” — šampūno „Calendula“ etiketė, autorius Algimantas Batutis;
Kategorija “Nerealizuotas projektas” – sūrio “Maasdam” etiketė, autorius Algimantas Batutis;
GRAND PRIX prizas – degtinės “Nordic” etiketė, autorius Reda Rekašienė.

ParMarkas