2015 m.

2015-11-04

Pakavimo rinkos siurprizas: neaprėpdamos užsakymų kiekių įmonės „dalinasi“ klientais

Pakuočių ir etikečių gamybos rinka Lietuvoje yra viena iš sparčiai besikeičiančių. Naujausios technologijos ir klientų poreikiai skatina šią produkciją gaminančias įmones kasmet į savo veiklą investuoti milijonus. Tačiau šie metai mūsų šalies įmonėms pateikė siurprizą: gamybos apimtys pasiekė tokį lygį, kad verčia priimti net ir nepalankius sau sprendimus. Pavyzdžiui, Lietuvoje ir Latvijoje veikianti pakavimo ir ženklinimo bendrovė „PakMarkas“, išaugus gamybos apimtims daugiau negu planuota, dalį savo klientų buvo priversta nukreipti pas kitus gamintojus. Vis dėlto, įmonės vadovo teigimu, per 9 šių metų mėnesius jau pasiekta 14 mln. eurų apyvarta, o priimti strateginiai sprendimai leido grįžti prie įprasto darbo ritmo.

„Geriausius rezultatus įmonei davė pagrindinė veikla – etikečių ir pakuočių spausdinimas. Čia apyvarta išaugo kiek daugiau nei 6 procentus, – sako bendrovės „PakMarkas“ generalinis direktorius Virginijus Gumbaragis. – Iš pirmo žvilgsnio augimas atrodo nedidelis, bet stiprėjantys klientai ir augančios jų gamybos apimtys iškėlė mums tikrą iššūkį – užsakymų kiekiai viršijo gamybos pajėgumus. Todėl, taikydamiesi prie pakitusių rinkos sąlygų, priėmėme greitus sprendimus: organizavome papildomą pamainą, kad nenukentėtų klientų gamybiniai procesai, nukreipėme juos į kitas įmones. Dabar situacija suvaldyta ir grįžta į savo vėžes.”

Nepaisant iškilusių gamybinių iššūkių, šiais metais bendrovės eksportas iš etikečių ir pakuočių gamybos augo beveik 8 proc. Etikečių, pakuočių eksportas daugiausiai augo į Estiją, Kazachstaną, Baltarusiją (7,9 proc.). Didžiausią pokytį sudarė eksportas į Estiją – net 94 proc. Bendrovė jau kurį laiką kryptingai dirba ir su Vokietijos rinka – šiemet šiai rinkai suteikta beveik penktadaliu daugiau paslaugų nei 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu.

V. Gumbaragio teigimu, šie metai yra tarsi pasiruošimo kitiems metams laikotarpis, ne visada leidžiantis pasiekti bendros veiklos rezultatų augimą: „ Apyvarta šiais metais sumažėjo 9 proc. Tai nebuvo netikėta – keletą stambių inžinerinių projektų baigti įgyvendinti 2015 metais, o kitų užbaigimas numatomas 2016 metais, todėl veiklos rezultatai, lyginant su rekordiniu užsakymų kiekiu ir atitinkamais rezultatais 2014 m., natūraliai yra šiek tiek mažesni. Taip pat šiemet daug dėmesio skyrėme planavimui, patvirtinome investicijas į etikečių spausdinimo įrangos atnaujinimą, gamybos valdymo programų tobulinimą. Investicijų vertė siekia daugiau nei 2,5 mln. eurų, tai leis trečdaliu padidinti gamybos pajėgumus.”

Apžvelgdamas pakavimo rinką, bendrovės „PakMarkas“ vadovas pastebi, jog šiuo metu įmonės pakuotei skiria vis daugiau dėmesio. „Pasikeitęs vartotojų gyvenimo tempas, išaugęs dėmesys sveikatai, aplinkosauginis sąmoningumas – visa tai turi įtakos pakuotės pramonės vystymuisi visame pasaulyje. Remdamiesi įvairių tyrimų apie vartotojų lūkesčius rezultatais, gamintojai mažina pakuotės dydį, atidžiai renkasi medžiagas, jų derinius pakuotėje, atsižvelgia į vartotojų saugumą, patogumą naudoti pakuotę. Ne išimtis ir Lietuvos rinka – šios tendencijos kryptis vis labiau nulemia ir mūsų nacionalinių pakuočių gamybą.”. Pasak V. Gumbaragio, įmonė sėkmingai dirba šia kryptimi – siūlo klientams sprendimus, kurie padeda optimizuoti pakuotes.

ParMarkas